sábado, febrero 8, 2025

Es controla l’estat de l’avifauna del Llac de la Goleta

Es controla l’estat de l’avifauna del Llac de la Goleta

Al Llac de la Goleta de Tavernes de la Valldigna conviuen diverses espècies autòctones amb altres exòtiques o de granja. Per aquesta raó, l’Ajuntament del municipi junt a la Fundació Limne i la Conselleria d’Agricultira han fet un estudi sobre l’estat i la densitat de l’avifauna del llac.

Aquest llac uneix tant l’ànec mut (Cairina moschata), una espècie originària de l’Amèrica del Sud i l’ànex collverd, espècie autòctona. Aquesta convivència provoca un gran impacte, pel que l’estudi a través d’un tancat d’alimentació regulada podrà aïllar els exemplars autòctons i trasnportar els exòtics al Centre de Recuperació de Fauna del Saler.

Imatge: Ajuntament de Tavernes

Els exemplars exòtics no sols causen desequilibris a les espècies del llac, també creen greus problemes a l’ecosistema del llac, ja que aboquen vora tres tones i mitja de fem a l’any. Aquest fet provoca el creixement d’algues verdes a l’estiu.

- Publicidad -

- Publicidad -
- Publicidad -

MÁS PLANES

- Publicidad -
- Publicidad -
- Publicidad -

Encuentro juvenil el 16 de noviembre en la Casa...

La Casa de la Marquesa de Gandia acogerá, el 16 de noviembre a las 17:00 horas, el...

Visitas Literarias en el Palau Ducal: los días 16...

El Palau Ducal de Gandia acogerá, los días 16 y 17 de noviembre, las Visitas Literarias con...

Programació cultural Real de Gandia: del 11 al 17...

El Real de Gandia anuncia totes les activitats culturals que s'han programat per a disfrutar al poble...